Pomiary mocy na hamowni
Zmierz moc swojego pojazdu
ROTOTEST VPA-RX - hamownia podwoziowa - jest
to urządzenie pomiarowe, za pomocą którego można wyznaczyć niezbędne
dane dla charakterystyki silnika, takie jak: moment obrotowy, prędkość obrotowa, zużycie paliwa, ciśnienie doładowania, stosunek powietrza do paliwa. Hamownia nie mierzy bezpośrednio momentu obrotowego silnika, ale moment obrotowy dostarczony do kół. Dzięki uzyskanym danym wyliczana jest moc dostarczona do piast.
Hamownie podwoziowe, dzięki swojej innowacyjnej budowie, nie wymagają wymontowania silnika, ale pozwalają na błyskawiczną instalację pojazdu, w którym ma zostać przeprowadzony pomiar. Urządzenie może być z łatwością przetransportowane i skalibrowane w kilkanaście minut. Główną zaletą hamowni Rototest jest wysoka precyzja pomiarów, a jednocześnie powtarzalność testów.
Dlaczego ROTOTEST?
Przez lata hamownie tej firmy pomagały producentom samochodowym, organizacjom badawczym, uniwersytetom, a także zespołom wyścigowym zwiększać jakość ich produktów i przeprowadzać niezbędne w przemyśle samochodowym testy. Opatentowana koncepcja jest podobna do testu na drodze, jednakże jest nieporównywalna w precyzji i możliwościach pomiarowych.
Główne zalety naszej hamowni:
- Bardzo dokładny pomiar
- Prawdziwy pomiar mocy dostarczonej do kół
- Możliwość zapisu około dwudziestu parametrów silnika i otoczenia podczas pomiaru
- Brak utraty gwarancji opon - wykorzystanie opon w inny sposób niż do normalnej jazdy na drodze może spowodować utratę gwarancji na opony
- Możliwość testowania samochodów o dużej mocy
- Możliwość testowania przy dużych prędkościach (max 330km/h) bez obawy o wybuch opony
- Bezpieczeństwo - dzięki swojej konstrukcji, eliminuje wiele niebezpieczeństw
- Wynik końcowy może być skorygowany używając odpowiedniej normy dla danego rodzaju silnika
- Dla przykładu norma DIN70020 powinna być stosowana wyłącznie dla samochodów wolnossących
Parametry naszej hamowni VPA-RX63e:
Maksymalna moc do zmierzenia:
Na jedną oś: 600kW / 805bhp
Na dwie osie (50/50): 700kW / 939bhp
Maksymalne możliwości chłodzenia przy 25°C, nawiew z przodu:
Na jedną oś: 395kW / (529bhp) / 1100m³/min
Na dwie osie: 660kW / (884bhp) / 2000m³/min
Maksymalny moment obrotowy na piastach:
Na jedną oś: 3600Nm / 2655lb-ft
Na dwie osie (50/50): 4400Nm / 3245lb-ft
Maksymalna prędkość piast:
Na jedną i obie osie: 2700 obrotów na minutę
Maksymalna prędkość samochodu obliczona dla średnicy 650 mm:
Na jedną i obie osie: 330km/h / 205mph